Szukaj:Słowo(a): Trembeckiego w Rzeszowie
PŁOCK
01.04 wydłużenie 31 do Medycznej (szpital)
01.09 uruchomienie 28 Jachowicza DKM - Wykowo, skrócenie 12 do Słupna
01.12 skierowanie 22 przez Batalionów Chłopskich i Przemysłową

RZESZÓW
__.__ skrócenie 36 do nowej pętli na Strzyżowskiej
__.__ całkowita zmiana trasy 10 - Strzyżowska - nowy most - Powstańców
Warszawy (Tesco)
01.12 uruchomienie 39 Miłocińska - Trembeckiego MPK / Ciepłownicza EC

STARGARD SZCZ.
Prawdopodobnie we wrześniu nastąpiła mała rewolucja w układzie linii.
Zostały zlikwidowane linie 10, 15 i 16, powstały nowe - 4, 9, 20, 23, 26 i
28. Trasy zmieniły linie 1, 2, 3, 5, 7 i 18.

TARNÓW
__.__ skierowanie 36 na nowy odcinek Poniatowskiego i Słowackiego
__.__ skierowanie linii 8, 25 i 27 do nowego przystanku
końcowego/początkowego na Sikorskiego (za Mościckiego)
__.__ skrócenie 30 do Os. Jasna II (16 Pułku Piechoty), wydłużenie
większości kursów 32 do Jana Pawła II

WŁOCŁAWEK
29.03 wprowadzenie podjazdów pod Tesco dla linii 14 i 18, wydłużenie
wybranymi kursami 14 do Rybnickiej
15.09 wydłużenie połowy kursów 19 do Rybnickiej
__.__ wydłużenie wybranych kursó 10 i 20 od Krzywej Góry do Gąbinka

ZGIERZ
01.01 zmiana tras 4 i 8 - przywrócenie ich okrężnego charakteru

Tak wiec:
- 5 - MH
- 2 - Wiezowiec na Niepodlegolsci
- 2 - Temida
- 3 - os.Marusarzowny
- 2 - os.Staromiescie Ogrody
- 1 - wiezowiec na al.Wyzwolenia
- 1 - os.Lwowska kier.Auchan
- 3 - os.Sikorskiego
- 1 - os.Wzgorza Staroniwskie
- 4 - os.Projektant (dane sprzed okolo 2tyg.)
- 1 - okolice WSD (zuraw przemyslowy)
- 3 - os. na Podkarpackiej (Matuszczaka)
- 3 - miedzy Zwieczyca, a Boguchwala w miejscu niecki przypominajacej jakis pouderzeniowy krater, za linia jednego, jedynego bloku, pod przykrywka drzew pracuja 3 zurawie! Nie wiem co to za budowa, i czy wogole jest to jakas budowa! Jesli ktos ma jakies info na ten temat to prosze o zalozenie nowego tematu.

do niedawna:
- 1 - rozbudowa WSAiZ
- 1 - przebudowa AlimyGerber
- 1 - blok na Trembeckiego
- 1 - rozbudowa/przebudowa Kosciola Sw.Michala Archaniola

- 1 - budowa bloku mieszkalnego w centrum Boguchwaly, ale to nie Rzeszow wiec sie nie liczy

Obecnych do dzis: 31
Do niedawna... : 35

Jesli o czym zapomnialem to prosze mnie poprawic i dodac swoje odkrycie.
No zgadza sie, dziwne to i glupie zarazem, ale prawdziwe. Np. gdy zakladasz firme na ktore pozyskales unijne srodki, w zaleznosci od programu z ktorego korzystasz, nie wolno Ci zmienic priorytetow zapisanych w projekcie przez powiedzmy 2lata, czasem 5.

Remont tego odcinka od skrzyzowana z al.Wyzwolenia i Maczka do skrzyzowania z Trembeckiego i Staromiejska (a w zasadzie same skrzyzowania - sygnalizacja). Tam tez dopiero pozniej budowano od podstaw prawoskret z Maczka w kierunku Lublina, i o ile dobrze pamietam wlasnie o takie przepisy sie rozbijalo (jednak moge sie mylic). Wiem jednak, ze gdzies w Rzeszowie wlasnie tak wygladala sprawa ze skretami. ( )
Ze strony MPK Rzeszów:
RGK Spółka z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie informuje pasażerów linii nr: "5", "9", "12", "23", "29", "37", "100" że w związku z zamknięciem dla ruchu kołowego ul. Siemieńskiego / na odcinku od ul. gen.Maczka do ul. Trembeckiego / od dnia 19.10.2007r. od godz. 8.00 do dnia 20.10.2007r. do godz 17.00 autobusy w/w linii kursować będą objazdem przez ul. Lubelską i ul. gen.Maczka do ul. Siemieńskiego i dalej trasą bez zmian.
[Rzeszów] Nocna zmiana w MPK

Rzeszowskie MPK 1 października wprowadza zmianę trasy nocnej linii "101".

Autobusy kursować będą z ul. Trembeckiego do al. Niepodległości bez zmian. Dalsza trasa przebiegać będzie al. Armii Krajowej i ul. Lwowską do ul. Paderewskiego. Wyłączony zostaje odcinek od ul. Mieszka I i Lwowskiej do ronda Pobitno.
W Rzeszowie ulice Lubelska [19] Trembeckiego i Staromiejska tworzą skrzyżowanie.
N50.05425 E22.00430 łączy się z N50.05420 E22.00452.
Ulica Partzantów i Zapolskiej łączy się z Lubelską.
N50.05353 E22.00412 do N50.05356 E22.00406.

Dodano:

Podobnie na tej samej Lubelskiej ul. Borowa łączy się z Wioślarska
N50.05965 E22.00806 z N50.0964 E22.00829
W Rzeszowie ulice Lubelska [19] Trembeckiego i Staromiejska tworzą skrzyżowanie.
N50.05425 E22.00430 łączy się z N50.05420 E22.00452.
Ulica Partzantów i Zapolskiej łączy się z Lubelską.
N50.05353 E22.00412 do N50.05356 E22.00406.

Dodano:

Podobnie na tej samej Lubelskiej ul. Borowa łączy się z Wioślarska
N50.05965 E22.00806 z N50.0964 E22.00829



Poprawione, dzięki.
W piatek tj. 12 września na ulicach rzeszowa mozna bylo spotkac tylko 3 Solarisy Urbino 15 /na ogół jest ich 6 lub 7/ + jeden w godzinach szczytu #740. Przyczyną tego stanu zapewne bylo wynajęcie 4 Solarisów Urbino 14 tj. #742, #741, #739, #738. Kilka minut po 14.oo "stadem" wyjeżdzały z Trembeckiego na Lubelska i jechały przez Trzebownisko. Dalsza trasa nieznana.
Ruszyła przebudowa skrzyżowania

Rozpoczął się remont niebezpiecznego skrzyżowania ulic Lubelskiej, gen. Maczka i Wyzwolenia. Roboty mają zakończyć się w sierpniu.
Inwestycja ta w połowie jest dofinansowana z programu Gambit, z którego można pozyskać środki na likwidację szczególnie niebezpiecznych miejsc. W Rzeszowie wytypowano dwa skrzyżowania: Lubelskiej z gen. Maczka i Lubelskiej z Trembeckiego. - Zrobiliśmy to m.in. na podstawie policyjnych statystyk - tłumaczy wiceprezydent Marek Ustrobiński.

Remont pierwszego z wymienionych skrzyżowań właśnie się rozpoczął. - Dotychczasowa sygnalizacja świetlna zostanie zastąpiona nowoczesną, wyposażoną w system wideodetekcji - mówi Adam Gajewski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Na poprawę bezpieczeństwa ma wpłynąć także nowa, bardziej szorstka nawierzchnia, która wpłynie na skrócenie drogi hamowania pojazdów. Inwestycja ma pochłonąć 850 tys. zł.

Przetarg, który wyłoni wykonawcę drugiego z "gambitowych" skrzyżowań odbędzie się w lipcu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów



uf , skrzyzowania Lubelskiej z Wyzwolenia i maczka jest tragiczne;/ na srodku strazna Hopla ze mozna zawieszenie urwac. dobrze ze to zrobia .
Po co 3x3, tam wystarczy 2x2 tym bardziej, że pózniej wpada sie w wąsie gardło centrum najpierw rondo JPII i rondo Dmowsiego. 3x3 powinno być na obwodnicy południowej.

wklejam całośc z GC nowiny:
Rzeszów > Na Lubelskiej będzie szerzej
Cztery pasy ruchu, ścieżka rowerowa i bezpośredni zjazd do stacji paliw MPK. To wszystko planują zbudować rzeszowscy drogowcy podczas remontu ul. Lubelskiej.

Przebudowa ulicy ma się rozpocząć w drugiej połowie przyszłego roku. Na odcinku od skrzyżowania z al. Wyzwolenia do granic miasta drogowcy wyremontują jezdnię i chodniki oraz wybudują ścieżkę rowerową. Powstanie tu także bezpośredni zjazd do stacji paliw MPK, co ma przyciągnąć do niej nowych klientów.

- Już teraz przy okazji innego projektu pracujemy na skrzyżowaniu ul. Lubeklskiej i Trembeckiego – mówi Tadeusz Kusnierz, dyr. MZDiZ w Rzeszowie.

- Motujemy tu sygnalizację świetlną, która usprawni wyjazd na główną drogę z os. Staromieście. Dobudowane zostaną dodatkowe pasy ruchu, zarówno na ul. Lubelskiej jak i Trembeckiego. Na krzyżówce i dojazdach zostanie wymieniona podbudowa i nawierzchnia ulic.

W tym roku na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg i Zieleni zostanie opracowany jeszcze dokładny projekt przebudowy ul. Lubelskiej. Dzięki temu miasto będzie mogło starać się o dofinansowanie prac z funduszy unijnych.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0edd127dc59fc26a
zrobione w Rzeszowie pod C.H. Europa II

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d9ud8fluwnnexvu3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a1k8oeoa7zwzengr.html
też Rzeszów.. tym razem pod Koralem przy ul. Trembeckiego.. czyżby "drugie auto w rodzinie" ??

Falkon.. tak "W1 WIMAL"
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0edd127dc59fc26a
zrobione w Rzeszowie pod C.H. Europa II

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d9ud8fluwnnexvu3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a1k8oeoa7zwzengr.html
też Rzeszów.. tym razem pod Koralem przy ul. Trembeckiego.. czyżby "drugie auto w rodzinie" ??

Falkon.. tak "W1 WIMAL" Jurek KLI Limanowa, kto to u mnie takim jeździ Niejestem na czasie teraz jak siedze w Anglii Może Koral sobie sprawił
OGŁOSZENIE

O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

1. Zamawiający: Rzeszowska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie 35-234 Rzeszów; ul. Trembeckiego 3
2. Przedmiot zamówienia: Prowadzenie kontroli biletów autobusowych komunikacji zbiorowej Rzeszowskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie; PKWiU – 63.21.2
3. Umowa zostanie zawarta na okres 24 miesięcy na okres: 01-04-2004r — 31-03-2006r. Rozpoczęcie realizacji nastąpi 30 dni od daty podpisania umowy;
4. Wymagania wobec dostawców zawarte są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
5. Postępowanie o zamówienie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych;
6. Formularz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego pokój nr 11 w godzinach od 800 do 1400, lub za zaliczeniem pocztowym cena formularza 10 zł;
7. Oferty należy złożyć w terminie 23-03-2004 do godziny 900 w siedzibie Rzeszowska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie II pięto pokój nr 22;
8. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.03.2004r o godzinie 1000 w siedzibie Rzeszowska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie w świetlicy przedsiębiorstwa ( parter budynku administracyjnego);
9. Kryteria oceny ofert cena 100%
10. Wadium w wysokości 5 000 zł ( słownie: pięć tysięcy zł) należy wnieść w formie przewidzianej art. 41 ustawy o zamówieniach publicznych . Zamawiający wyraża zgodę na wniesienie wadium w czekach potwierdzonych.
Rzeszów dnia: 2004-01
Objechałem dzisiaj chyba cały Rzeszów, sfociłem kilka autobusów ale Vecto oczywiście nie widziałem, choć mi kolega powiedział, że na 17 widział....
adasieczek dobry pomysł z tą zajezdnią tylko jak się dostać na jej teren?? I gdzie stoją te Jelcze - na Trembeckiego czy na Lubelskiej??
Objechałem dzisiaj chyba cały Rzeszów, sfociłem kilka autobusów ale Vecto oczywiście nie widziałem, choć mi kolega powiedział, że na 17 widział....
adasieczek dobry pomysł z tą zajezdnią tylko jak się dostać na jej teren?? I gdzie stoją te Jelcze - na Trembeckiego czy na Lubelskiej??



Ja dzisiaj widziałem Vecto na 19tce. A Stokrotkę na 27.
Slavres ma swoją stronę i galerię, stamtąd i moja miniaturka stokrotki pochodzi, bo sam nie robię fotek. http://www.slavres.friko.pl/mpk.htm

Stokrotka na pewno a Vecto najprawdopodobniej są w zajezdni 2 na Lubelskiej.
Drogę proponuję taką: idzie się do portiera, prosi się ładnie, że się lubi autobusy i w ogóle, że się chce promować firmę w internecie
wobec czego on grzecznie wpuszcza do zajezdni, może nawet wyprowadzą autobus, żeby się ładnie prezentował i zdjęcia gotowe.

Co do tego, czy to stary testowy, najłatwiej upewnić się po zużyciu wewnątrz pojazdu - trzeba się nim przejechać. Tyrknę jutro, na jakiej linii jeździ, do dyspozytora i się przejadę.
Największe skupiska przemysłu w Rzeszowie to:
- ul. Przemysłowa, Boya-Żeleńskiego i okolice (południowy-zachód miasta, po obu stronach "obwodnicy" południowej)
- ul. Langiewicza, ul. Chmaja i okolice (zachód, wewnątrz "obwodnicy, czyli prawie że przy centrum)
- ul. Podkarpacka, Matuszczaka, Bieszczadzka - (południe, na zewnątrz "obwodnicy" południowej, przy drodze DK9 Barwinek - Rzeszów)
- ul. Okulickiego, al. Wyzwolenia i okolice (północny-zachód w stosunku do centrum, brak wyraźnej obwodnicy)
- ul. Lubelska, ul. Trembeckiego, ul. Maczka (na północ w stosunku do centrum, przy wylotówce pełniącej rolę DK19)

Problem komunikacyjny w Rzeszowie dotyczący przemysłu i transportu towarów polega na:
- braku obwodnicy tranzytowej. W Rzeszowie co prawda jest południowa obwodnica, ale ma ona bardziej miejski charakter, w godzinach szczytu jest zatłoczona i nieporozumieniem jest, by jeździł nią TIR za TIRem. Obwodnicy północnej brak, jest tylko jej mała namiastka.
- ulokowaniu przemysłu w miejskich fragmentach Rzeszowa
- bliskość przemysłu w stosunku do centrum miasta

Dobrze by było, jakbyś objaśniła szerzej jaką funkcję w stosunku do tych konkretnych terenów może pełnić centrum logistyczne.

W każdym razie takie centrum przeładunkowe musi istnieć w obrębie planowanego i wydajnego układu drogowego, daleko od miejskich zabudowań. Moje typy lokalizacji:
- skrzyżowanie obwodnicy tranzytowej S19 i drogi łączącej z obwodnicą ul. Podkarpacką i Przemysłową (południowy-zachód)
- skrzyżowanie autostrady A4 i drogi krajowej 9, przy węźle Rzeszów Zachodni (na północ od centrum)
- skrzyżowanie obwodnicy północnej "oficjalnej" (czyli drogi łączącej rzeszowskie Pobitno, Załęże, biegnącej na północ) z węzłem autostrady A4 i drogi ekspresowej S19.
Na Rzeszów w sumie nie narzekam - ludzie jak wszędzie przecież.
Tylko mi się miejsca na nocne zdjęcia w okolicy skończyły o-(



Komin przy Trembeckiego, naprzeciw 2 urzędu skarbowego. Jest osiągalny :P
OO super, brakowało w Rzeszowie takich delikatesów z róznymi, dosyć egzotycznymi, produktami. Swego czasu jak lata temu Jedynka się otworzyła na Trembeckiego, było coś takiego, ale padło jak dzika świnia na zakręcie.

Jeszcze pytanko, co to jest foodcourt ?
Kawałek zajezdni MPK na sprzedaż

RZESZÓW. Zakupem gruntu przy Trembeckiego interesują się deweloperzy

Miasto sprzeda ponad 60-arowy fragment bazy MPK przy ul. Trembeckiego. Teraz znajduje się tam skład kostki brukowej. Terenem interesują się deweloperzy. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży pójdą na powiększenie bazy przy ul. Lubelskiej.

O konieczności skupienia działalności MPK w jednej bazie przy ul. Lubelskiej władze miasta mówią od dłuższego czasu. Jednak konieczne jest jej rozbudowa i wykup gruntu od osób prywatnych. Środki na ten cel mają pochodzić ze sprzedaży terenów zajezdni przy ul. Trembeckiego.

- Kiedyś baza przy Trembeckiego znajdowała się praktycznie poza miastem - mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. - Teraz wokół wyrosły bloki.

Od lat 90. gdy uruchomiono drugą bazę przy ul. Lubelskiej, część starej zajezdni wydzierżawiono. - Pod sprzedaż kostki brukowej - wyjaśnia wiceprezydent.

I właśnie ten fragment terenu ma zostać sprzedany. W ubiegłym roku MPK wymówiło jego dzierżawę, która kończy się w sierpniu. We wtorek na sprzedaż 61 arów zgodzili się radni.

Powstaną kolejne mieszkania?

Teren nie jest objęty planem zagospodarowania i można tam wybudować obiekty o różnym charakterze, także mieszkalne.

- Są sygnały, że terenem interesuje się kilku chętnych, w tym deweloper, który po sąsiedzku buduje blok - dodaje Ustrobiński.

MPK chce, by przetarg na sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu odbył się jak najszybciej. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży w pierwszym rzędzie pójdą na zakup działek obok drugiej zajezdni.

- Chcielibyśmy, by wystarczyło ich też na rozbudowę bazy przy Lubelskiej, dla której mamy już wydane warunki zabudowy - tłumaczy Marek Filip, dyrektor techniczny MPK.

W przyszłości pozostały teren zajezdni przy Trembeckiego też zostanie sprzedany, ale już w całości.

Źródło: Super Nowości (Krzysztof Kuchta)

Budynek nowego Sądu Rejonowego w Rzeszowie będzie gotowy za rok

Mimo cięć w Ministerstwie Sprawiedliwości, budowa Sądu Rejonowego w Rzeszowie, nie jest zagrożona. Robotnicy mają się uporać z pracami do przyszłego roku.

Ministerstwo Sprawiedliwości zamierza zaoszczędzić kilkaset milionów złotych. Głównie na remontach i informatyzacji. A to oznacza, że niektóre inwestycje będą przesunięte w czasie. Na szczęście nie dotyczy to budowy rzeszowskiego sądu rejonowego.

Budowa dobiega końca

- Inwestycja nie jest zagrożona. Wprawdzie są niewielkie oszczędności na budowie, ale nie wpłyną one w żaden sposób na jej przebieg. Pieniądze są przekazywane sukcesywnie, zgodnie z umową - zapewnia Bogumiła Burda, prezes Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie.

Budowa sądu rejonowego ruszyła dwa lata temu. Inwestorem jest Sąd Okręgowy w Rzeszowie. W tej chwili prowadzone są prace wykończeniowe. W nowej siedzibie montowane są drzwi i malowane ściany. W przyszłym roku mają zostać wybudowane drogi i parking.

Wszystkie wydziały razem

W obiekcie będą mieściły się wszystkie wydziały sądu, które w tej chwili są rozrzucone po Rzeszowie. Teraz wydziały rodzinny i nieletnich oraz gospodarczy mieszczą się przy ul. Słowackiego. Wydziały grodzki, ksiąg wieczystych i pracy przy ul. Trembeckiego. Wszystkie pozostałe, czyli cywilny, karny i wykonawczy cisną się w razem z Sądem Okręgowym w zamku przy Placu Śreniawitów.

- Stwarza to trudności nie tylko pracownikom sądu, ale też petentom. Zdarza się, że osoby, które otrzymują wezwanie do sądu rejonowego nie czytają ich dokładnie i przychodzą na zamek. Potem okazuje się, że powinni byli stawić się w innym budynku. Po przeniesieniu wszystkich wydziałów do jednego obiektu, takich problemów już nie będzie - twierdzi Marzena Ossolińska-Plęs, rzecznik Sądu Okręgowego w Rzeszowie.



http://www.nowiny24.pl/ap...ESZOW/361907516
[Rzeszów] MPK wzbogaca biletową ofertę

Bilety godzinne i miesięczne na jedną linię - takie nowości chce wprowadzić rzeszowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Jeśli zgodzą się na to radni, nowe bilety zaczną funkcjonować od 1 maja.

W Rzeszowie można kupić bilet miesięczny tylko na przejazd od miejsca zamieszkania do miejsca pracy. Jeśli ktoś tą samą linią chciałby pojechać przystanek dalej, musi mieć na to specjalną zgodę dyrektora MPK. By ją uzyskać, winien napisać podanie z uzasadnieniem i zanieść je do siedziby firmy przy ul. Trembeckiego. Jak sprawdziliśmy, takie zasady to specjalność Rzeszowa. W innych miastach przedsiębiorstwa nie utrudniają tak życia pasażerom. Po naszych tekstach opisujących tę rzeszowską specyfikę dyrektor MPK obiecał wprowadzenie zmian. - W najbliższy wtorek na sesję rady miasta trafi projekt uchwały w sprawie nowego rodzaju biletów miesięcznych, na jedną linię - mówi Wiesław Pomianek, dyrektor MPK. - Posiadacz takiego biletu będzie mógł korzystać z wybranej przez siebie linii bez ograniczeń, jakie narzuca bilet miesięczny trasowany, czyli bez konieczności określenia miejsca zamieszkania oraz miejsca pracy czy też szkoły - dodaje szef MPK. Bilet ten będzie nieco droższy od miesięcznego - osoba dorosła będzie mogła go kupić za 82 zł (miesięczny trasowany kosztuje 68 zł). - Zaznaczyć jednak należy, że z biletu miesięcznego na jedną linię będzie można korzystać przez wszystkie dni tygodnia, podczas gdy na zwykły miesięczny można jeździć tylko przez pięć dni roboczych - dodaje Pomianek.

Drugą nowością ma być wprowadzenie biletu godzinnego. O wprowadzenie takiego udogodnienia mieszkańcy prosili od dawna. - Mieszkam na Krakowskiej Południe. Aby dostać się np. do szpitala miejskiego przy ul. Rycerskiej, muszę dojechać autobusem pod urząd wojewódzki i następnie przesiadać się w kolejny. W ten sposób płacę MPK dwukrotnie - skarżyła się jedna z rzeszowianek. - Takich sygnałów mieliśmy sporo - przyznaje Wiesław Pomianek i dodaje, że prace nad możliwością wprowadzenia takiego biletu trwały już od kilku tygodni. - Trzeba było przeglądnąć wszystkie kasowniki, które na bilecie odbijają godzinę. W przypadku takiego biletu jest to bardzo ważne - mówi. Bilet normalny godzinny ma kosztować 3,60 zł. - Pasażer, który jadąc w określone miejsce, musiał korzystać z dwóch biletów, teraz dzięki godzinnemu zaoszczędzi 60 gr - słyszymy w MPK.

Jeśli rzeszowscy radni na najbliższej wtorkowej sesji zaakceptują propozycje MPK, to z nowych biletów będzie można korzystać od 1 maja.
W czwartek 18 września czeka nas w Rzeszowie wielkie zamieszanie komunikacyjne.
"W związku z Wyścigiem Kolarskim T.D.P w dniu 18.09.2008 r, autobusy kursować będą do godz. 12.00 bez zmian.
1) Od godz. 12.00 do odwołania (ok. godz. 19.00) zawiesza się kursy linii nr: - 0,15,29,39,40,41,42
2) Od godz. 12.00 do odwołania (ok.godz.19.00) autobusy linii nr:
- 3,23,33 kursować będą przez ul. Dąbrowskiego, ul. Langiewicza do pętli na ul. W. Stwosza
- 10,30,34,36,43 kursować będą przez ul. Dąbrowskiego. Ul. Langiewicza, ul. Witosa i dalej zgodnie z przebiegiem linii do przystanków końcowych
- 9 tylko na trasie ul. Trembeckiego – pętla ul. W. Stwosza
- 16 kursować będą ul. L. Czarnego, ul. Bohaterów X Sudeckiej Dywizji Piechoty, ul. Powstańców Warszawy, ul. Bat. Chłopskich do ul. Przemysłowej
- 17 kursować będą przez ul. Aleja Niepodległości, ul. Rejtana, ul. Powstańców W-wy, ul. Dąbrowskiego, ul. Langiewicza do pętli na ul. W. Stwosza
- 28,37 kursować będą od ul. Trembeckiego przez ul. Okulickiego, ul. Langiewicza do ul. Dąbrowskiego i dalej trasą bez zmian
- 6,13,18 kursować będą przez ul. Powstańców Warszawy, ul. Bat. Chłopskich, ul. Witosa i dalej zgodnie z przebiegiem linii do przystanków końcowych
3) Od godz.12.00 do odwołania (ok. godz. 19.00) autobusy niżej wymienionych linii kursować będą:
- 5 tylko na trasie Matysówka – ul. Powstańców Warszawy (Stacja BP)
- 8 tylko na trasie Biała – ul .Powstańców Warszawy (Stacja BP)
- 11 tylko na trasie ul. Księżycowa (Załęże) przez ul. Ciepłowniczą do ul. Trembeckiego
- 12 tylko na trasie Budziwój – ul. Powstańców Warszawy (Stacja BP)
- 22 tylko na trasie Świlcza – ul. Krakowska rondo
- 35 tylko na trasie Kielanówka – pętla ul. W. Stwosza
4) Od godz. 14.00 do odwołania (ok. godz.19.00) zawiesza się kursy linii: - 1,4,19
5) Od godz. 14.00 do odwołania (ok. godz.19.00) autobusy linii nr: - 2,7,14,20,21,25,26,27,38,L kursować będą tylko do ronda im. Jana Pawła II (przystanki początkowe przy ul. Lubelskiej (szpital) i ul. Warszawskiej (Zespół Szkół Spożywczych)
6) Linie: - 24,32 kursują bez zmian

Na zmienionych odcinkach tras, autobusy będą kursować wg możliwości przepustowości ulic, bez szczegółowych rozkładów jazdy. Częstotliwość zbliżona będzie do obowiązującej, wg stałego przebiegu trasy".

Żródło: www. mpk.rzeszow.pl

Co sądzicie o zmienionych i w niektórych przypadkach nowych trasach linii autobusowych?
Orientuje się ktoś może co się dzieje z Jelczem M125M CNG #656 i dlaczego Solaris Urbino 12 III #748 tak długo nie pojawia się na ulicach Rzeszowa liniowo? Odnośnie Solarisa to jeszcze na początku sierpnia stał na zajezdni przy Trembeckiego.
W Rzeszowie komunikacją miejską zajmuje się Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z.o.o. MPK posiada 198 autobusów z czego 40 na gaz i 44 linie miejskie oraz podmiejskie.

Nasz tabor to:
- Jelcz PR110 75x (wszystkich było łącznie 232 sztuki co skutkowało tym, że w Rzeszowie było ich najwięcej na świecie)
- Jelcz 120M 22x
- Jelcz 120MV 1x
- Jelcz 120MM/1 8x
- Jelcz 120MM/2 4x
- Jelcz M181MB 4x
- Jelcz M125M/4 CNG 11x
- Jelcz M120M/4 CNG 10x
- Jelcz M121M/4 CNG 8x
- Solaris Urbino 12 30x
- Solaris Urbino 12 CNG 9x
- Solaris Urbino 15 8x
- Man NL223 5x
- Mercedes O405N2 3x
- Autosan A844MN 1x

I jeszcze linie:
0A- Dworzec PKP -> Dworzec PKP
0B- Dworzec PKP -> Grotgerra
1- Krakowska -> Załęska ZK
2- Bardowskiego -> Medynia Głogowska
3- Bardowskiego -> Lutoryż
4- Matuszczaka -> Strażów/Palikówka
5- Trembeckiego MPK -> Matysówka
6- Ustrzycka -> Malawa
7- Bardowskiego -> Nowa Wieś Zaczerska
8- Warszawska -> Biała
9- os. Kmity -> Olbrachta pętla
10- os. Wzgórza Staroniwskie -> os. Zalesie
11- Kopisto -> Potockiego AR
12- Trembeckiego -> Budziwój
13- WSK -> Baranówka III
14- Bardowskiego -> Jasionka Port Lotniczy -> Stobierna
15- WSK -> Krasne
16- Pl. Kilińskiego -> Zabartówka
17- os. Kmity -> os. Pobitno/Lwowska Szpital
18- os. Zalesie -> os. Baranówka IV
19- os. Zalesie -> os. Baranówka IV/Miłocin ZSA
20- Bardowskiego -> Rudna Mała
21- Bardowskiego -> Czarna
22- Bardowskiego -> Trzciana
23- Bardowskiego -> Zwięczyca MPWiK
24- Miłocińska -> Matuszczaka WSK/Real
25- Cienista -> Bzianka
26- Krakowska -> Cienista
27- Bardowskiego -> Głogów Młp.
28- Trembeckiego MPK -> Racławówka
29- Trembeckiego -> Przemysłowa
30- Mikołajczyka WSK -> Baranówka III
31- Bardowskiego -> Bratkowice
32- Mikołajczyka -> al. Niepodległości
33- Bardowskiego -> Mogielnica
34- Staroniwska -> Lwowska Szpital
35- Bardowskiego -> Kielanówka
36- Bł. Karoliny -> Słocina
37- Trebeckiego -> Budziwój
38- Bardowskiego -> Łąka
39- Pl. Kilińskiego -> Przemysłowa
40- Miłocińska -> Auchan
41- os. Kmity -> Auchan
42- Łańcut -> Auchan
43- Miłocińska -> Tesco
100- Trembeckiego -> Trembeckiego (linia nocna)
101- Trembeckiego -> Trembeckiego (linia nocna)

kolor niebieski- Linie hipermarketowe :)

No to będzie na tyle :) .
GW w Rzeszowie:

Na ulicach Rzeszowa 1 grudnia pojawi się nowy autobus nr 39, który będzie kursował z Baranówki pod Urząd Skarbowy na ul. Siemińskiego. Rano i po południu jego trasa będzie dłuższa - aż pod Elektrociepłownię na Załężu.

Uruchomienie zupełnie nowej linii związane jest z przeniesiem II Urzędu Skarbowego z budynku na Podwisłoczu na ul. Siemińskiego. - Od 1 grudnia rozpoczynamy pracę w nowej siedzibie, w budynku byłych Zakładów Mięsnych. Szybko udało nam się przekonać dyrekcję MPK, żeby uruchomić linię autobusową, która dowoziłaby tu naszych klientów. Teraz nie powinno być kłopotów z dotarciem do nas - mówi Anna Lorenc, naczelnik II oddziału US.

Autobus będzie rozpoczynał jazdę z ul. Miłocińskiej. Następnie pojedzie przez Obrońców Poczty Gdańskiej, Al. Wyzwolenia, Gen. Maczka, Siemieńskiego i zakończy kurs w zajezdni przy ul. Trembeckiego. - W związku z tym, że dużo osób dojeżdża do pracy w Elektrociepłowni oraz hurtowniach mieszczących się na końcu ul. Ciepłowniczej postanowiliśmy nowy autobus skierować też tutaj. Będzie on robił do Załęża dwa kursy przed godz. 8 i dwa kursy między godz. 15. i 16. - mówi Grzegorz Pasternak, zastępca dyrektora MPK w Rzeszowie.

Autobusy kursujące do Załęża będą jeździły trochę inną trasą: odjazd z ul. Miłocińskiej, ale już z Al. Wyzwolenia autobus skręci w lewo, na Lubelską. Następnie pojedzie ulicami: Trembeckiego, Siemińskiego i Ciepłowniczą. W obydwu przypadkach zatrzymywał się będzie przy budynku urzędu skarbowego.

- "39" będzie jeździła z częstotliwością ok. 40 minut. Pierwszy kurs ok. 6.30, ostatni około godz. 16. Na razie będziemy jeździć tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W zależności od liczby pasażerów będziemy korygować godziny jazdy - dodaje Pasternak.
Oto treść całego ogłoszenia o przetargu:

Rzeszowska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie,ul. Trembeckiego 3, 34-234 Rzeszów, woj. podkarpackie,
osoba upoważniona do kontaktów: inż. Marek Filip Z-ca Dyrektora ds Technicznych tel. 017 8611041 w.337, e-mail: firma@mpk.rzeszow.pl.

Przedmiot zamówienia:

Dostawa 5 sztuk autobusów niskopodłogowych, 12-metrowych zasilanych CNG.

miejsce dostaw: Rzeszów.

Wspólny słownik zamówień (CPV): 34.12.14.00 (E054,E076,N028).

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych

Termin realizacji zamówienia do 31.12.2004.

Warunki dotyczące zamówienia:

Wymagane wadia i gwarancje: 120 000 PLN.

Główne war. finans. i płatności: I wpłata 30% wartości zamówienia, pozostała część w równych ratach płatnych kwartalnie rozłożonych na 5 lat.

Warunki uczestnictwa w postępowaniu: Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.

Stan prawny,Zdolność ekonomiczna i finansowa, Zdolność techniczna, Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.

Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony.

Kryteria oceny ofert:

Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem:

Cena 70%

Ocena techniczna 15%

Warunki gwarancji i serwisu 15%

Warunki uzyskania dokumentów specyfikacji istotnych warunków zamówienia: dostępne do 15.09.2004, cena - 15 PLN. (płatne gotówką za zaliczeniem pocztowym, lub w kasie przedsiębiorstwa).

Termin składania ofert w postępowaniu: 20.09.2004 godzina 12:00.

Język, w którym można sporządzać oferty: polski.

Termin związania ofertą: 60 dni od ostatecznego terminu składania ofert.

Otwarcie ofert: 20.09.2004, godzina 12:30 RGK Sp. z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie, ul. Trembeckiego 3, pokój nr 3 (świetlica).
--

Wygląda na to że będziemy mieli Vecto CNG no chyba że z Volva albo MANa zaoferują coś ciekawego przede wszystkim cenowo w co wątpie.
http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3827094.html

Absurdy w rzeszowskim MPK
Agata Kulczycka
2007-01-03, ostatnia aktualizacja 2007-01-03 19:00
Aby kupić w rzeszowskim MPK bilet miesięczny na daną trasę, potrzebne jest
zdjęcie, dokument poświadczający zameldowanie i zaświadczenie z pracy,
szkoły czy przedszkola, do którego chcemy dojechać. Ale to nie wszystko. Bo
jeśli ktoś chciałby jeździć na tej trasie jeden lub dwa przystanki dalej,
musi wystąpić o specjalną zgodę do dyrektora. Niewiarygodne? A jednak
prawdziwe
Przekonałam się o tym na własnej skórze. Dojeżdżam ze Słociny do pracy w
centrum Rzeszowa. Syn chodzi do przedszkola między moją pracą a domem babci,
która odbiera go po południu. Mieszka przystanek dalej, na tej samej trasie.

Aby nie mieć kłopotów z dojazdem MPK, postanowiłam od stycznia wykupić dla
siebie i dziecka bilety miesięczne: z naszego domu do domu babci. Na
przystanku, na którym wsiadam rano, nie ma kiosku, gdzie można byłoby kupić
bilety, a te u kierowcy są sporo droższe. Nie zawsze pamiętam, by mieć
wystarczający ich zapas w portfelu.

Okazało się, że w Rzeszowie można kupić bilet miesięczny, ale tylko od
miejsca zamieszkania do miejsca pracy, a w przypadku dziecka - przedszkola.
No i żeby kupić taki bilet, trzeba mieć zaświadczenie z pracy (o
zatrudnieniu) oraz z przedszkola (o tym, że dziecko tam uczęszcza).
Dowiedziałam się o tym w punkcie obsługi klienta. Poinformowano mnie tam
także, że jeśli chcę mieć bilet na całą interesującą mnie trasę, muszę
otrzymać na to indywidualną zgodę dyrektora.

i zawieźć je na Trembeckiego (czynne od godz. 7 do 15). Inna możliwość? -
Może pani kupić bilety sieciowe - poinformowała mnie grzecznie pani w
punkcie przy ul. Lisa-Kuli. No tak, tylko że są sporo droższe, zwłaszcza gdy
trzeba kupić dwa, a ja przecież chcę jeździć tylko jednym autobusem.

Wszystko to wydało mi się rodem z filmów Barei. Uwielbiam je na ekranie
telewizora, w codziennym życiu - już nie.

O tym, że obowiązujące w Rzeszowie zasady są - delikatnie mówiąc -
nietypowe, przekonałam się, dzwoniąc do Olsztyna i Lublina. W każdym z tych
miast bez większych problemów można kupić bilet na jedną linię.

- I jeździć wszystkimi autobusami, których trasy się pokrywają - informuje
Stanisław Wojnarowicz, rzecznik lubelskiego MPK.

- Żadnych zaświadczeń nie trzeba? Ani specjalnych podań? - dopytuję, nie
mogąc uwierzyć, że MPK może aż tak nie chcieć utrudniać życia pasażerom.

- Taki bilet może kupić każdy, kto chce, bez żadnych zaświadczeń - zapewnia
rzecznik.

W Lublinie bilet miesięczny imienny od pętli do pętli kosztuje 52 zł. Dla
porównania w Rzeszowie - za miesięczny trasowany zapłacimy 68 zł.

Dlaczego to co łatwe i możliwe w innych miastach, w Rzeszowie musi być tak
skomplikowane? Jak tłumaczy Wiesław Pomianek, dyrektor rzeszowskiego MPK,
to, że u nas bilety miesięczne uprawniają do jazdy tylko od miejsca
zamieszkania do pracy (szkoły, przedszkola) wynika z uchwały rady miasta. -
Obowiązuje od kilkunastu lat. To społeczna decyzja, powinienem ją szanować.
Od ręki wydaję zgodę ja albo mój zastępca na wydłużenie trasy, ale muszę
mieć ewidencję takich przypadków, bo postępując prospołecznie, łamię uchwałę
miasta - argumentuje Pomianek. Twierdzi, że rocznie wydaje takich pozwoleń
kilkanaście. Najczęściej dotyczą osób, które każdego dnia po pracy
dojeżdżają np. do chorych rodziców w innych częściach miasta.

Czy nie prościej byłoby znieść ograniczenia albo wprowadzić jeszcze jedną
ofertę biletu? Dyrektor upiera się, że im prostsza tabela cen, tym lepsza,
ale obiecuje przedstawić taką propozycję radzie miasta, która musi wydać na
to zgodę.

- Taki bilet będzie musiał być droższy. Zobaczymy, ile osób zechce z niego
korzystać - mówi dyrektor Pomianek, sugerując, że zainteresowanie
nietypowymi biletami nie jest duże.

Ale może też zaskoczyć, bo taki bilet kupimy bez dodatkowych utrudnień: bez
biegania na Trembeckiego z podaniem do dyrektora i bez pobierania
zaświadczeń z pracy czy szkoły.

//Tymczasowo tutaj, bo coś scalanie nie działa - admin//

w tym tempie to nie bedzie czego usprawniac
Ratusz: nie damy pieniędzy na MPK
Artur Gernand2008-04-09, ostatnia aktualizacja 2008-04-09 19:15

Nie ma pieniędzy na podwyżki - taką informację od miasta przekaże mediator zarządowi oraz związkom zawodowym działającym w rzeszowskim Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym. Załoga domaga się 20-proc. wzrostu płac. Na spełnienie tych żądań potrzeba 4 mln zł

Rozmowy władz miasta z wybranym przez załogę i szefostwo MPK mediatorem odbyły się w środę. - Przedstawione zostało nasze stanowisko. Mediator został poinformowany o tym, że władze miasta nie widzą możliwości przeznaczenia dodatkowych pieniędzy na podwyżki dla pracowników MPK. Nie były one przewidziane w momencie planowania budżetu i niemożliwe jest teraz ich wygospodarowanie - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta.

Gdy rozmawialiśmy o stanowisku miasta z prezesem MPK Wiesławem Pomiankiem, nie znał on jeszcze tego stanowiska. - Z mediatorem jestem umówiony na czwartek. Wtedy zostaną mi przekazane szczegóły rozmów, które odbyły się w ratuszu - mówi Pomianek. Dopiero po tej rozmowie oficjalne stanowisko poznają związkowcy.

W rzeszowskim MPK, które zatrudnia ponad 700 osób, od 1 marca trwa spór zbiorowy. Chodzi o podwyżki. Załoga domaga się, aby miesięczne pensje wzrosły o 20 proc. (średnio o 590 zł). Łączny koszt podwyżek to ok. 4 mln zł. Średnia zarobków w MPK wynosi po ubiegłorocznych 10-proc. podwyżkach 3240 zł brutto (z premią).

Na podwyżki w MPK Rzeszów nie chce przystać szefostwo firmy. W referendum, które odbyło się pod koniec marca, pracownicy przedsiębiorstwa w zdecydowanej większości opowiedzieli się za strajkiem. - Nie oznacza to, że strajk od razu się odbędzie. Trwają mediacje - uspokaja Pomianek.

Zdaniem władz miasta MPK powinno poszukać oszczędności u siebie. Chodzi m.in. o to, że miejski przewoźnik dysponuje dwoma bazami: przy ul. Lubelskiej i Trembeckiego. Zdaniem magistratu przewoźnikowi jedna baza w zupełności wystarczyłaby. - Dzięki temu odpadłyby spore koszty związane z jej utrzymaniem - mówią urzędnicy.

Kondycji rzeszowskiego MPK chce przyjrzeć się rzeszowska rada miasta. - W zeszłym roku podjęliśmy decyzję o tym, aby rozdzielić spółki wchodzące w skład Rzeszowskiej Gospodarki Komunalnej. Dzięki tej decyzji MPEC, MZBM i właśnie MPK uzyskały samodzielność. W tej decyzji chodziło o to, aby przyjrzeć się tym spółkom, ich funkcjonowaniu oraz finansom i na tej podstawie pomyśleć o ich przyszłości - mówi Konrad Fijołek, przewodniczący rady miasta. - Dyskusja na temat MPK odbędzie się prawdopodobnie przed najbliższą sesją, pod koniec kwietnia. Musimy zastanowić się, jak powinna funkcjonować ta firma. Czy powinna być to nadal spółka miejska, w takim kształcie jak dotychczas, i mamy dokładać do niej ciężkie miliony? Czy też może ograniczyć działalność przewoźnika do granic miasta, bo to jest rentowne, i zrezygnować z nieopłacalnych dalekich kursów do podrzeszowskich miejscowości? To wiązałoby się na pewno z redukcją załogi, z ograniczeniem taboru. Pod uwagę zapewne trzeba będzie wziąć możliwość prywatyzacji tej firmy - mówi Fijołek.

*Jak zarabiają inni?

W Krakowie całkowite zarobki pracowników tamtejszego przedsiębiorstwa komunikacyjnego wynoszą 3207 zł brutto (po podwyżce o 277 zł), w Kielcach (także po podwyżce o 200 zł) średnia zarobków wynosi 2900 zł, w Lublinie natomiast 2660 zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów



zlikwidowac polowe przywilejow a potem dopiero starac sie o podwyzki
ale wsumie ten pomysl z likwidacja lini podmiejskich nie jest zły,
tabor mozna by wtedy przeznaczyc na nowe linie miejskie ;]
MPK zaczyna wielkie oszczędności

Rzeszowskie MPK będzie likwidowało swoją bazę przy ul. Trembeckiego. Teren będzie sprzedawany po kawałku - na początku pod młotek pójdzie działka o powierzchni około 1,5 ha.

Sprzedaż terenu bazy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie jest kolejnym sposobem na szukanie oszczędności. Tegoroczny budżet tej firmy nie domyka się, brakuje w nim kilku milionów złotych. Trudna sytuacja finansowa oraz ostatnie strajki wymusiły na władzach MPK działania, które mają poprawić kondycję finansową firmy. Jednym ze sposobów na znalezienie oszczędności jest obowiązująca od dziś redukcja kursów linii, z których korzystają pasażerowie mieszkający poza Rzeszowem. Do tych kursów MPK sporo dokłada. - Tak naprawdę współfinansują je mieszkańcy Rzeszowa, ponieważ refundacja z gmin jest zbyt mała - mówią przedstawiciele miejskiego przewoźnika. We wtorek ograniczone zostaną kursy do czterech gmin: Trzebowniska, Czarnej, Świlczy i Krasnego, a 7 lipca z rozkładu jazdy wypadną niektóre kursy do Chmielnika, Głogowa Młp., Boguchwały i Tyczyna.

Drugim elementem, który ma poprawić sytuację MPK, jest likwidacja jednej z baz. Teraz przewoźnik ma dwie: przy ul. Trembeckiego oraz przy Lubelskiej. Teren tej pierwszej ma zostać sprzedany. - Dzięki temu będziemy płacili mniejsze podatki. Ułatwi to także zarządzanie firmą - mówi Wiesław Pomianek, prezes MPK. Decyzja o sprzedaży terenu bazy przy ul. Trembeckiego już zapadła, jednak sam proces wyzbywania się tych terenów będzie podzielony na kilka etapów. - Likwidacja bazy nie jest prostą sprawą, jak mogłoby się wydawać. Na Trembeckiego stacjonuje około stu naszych autobusów, których z dnia na dzień nie można wyprowadzić na ul. Lubelską. Tam trzeba przecież dokupić terenu i przygotować go do celów MPK, a także zabezpieczyć przed ewentualnym zalewaniem. Wprawdzie ostatnio powodzi nie było, ale w 2002 roku woda z Wisłoka zatrzymała się dosłownie 10 metrów od bazy - mówi prezes Pomianek.

Pieniądze na rozbudowę bazy przy ul. Lubelskiej mają pochodzić ze sprzedaży pierwszych działek przy ul. Trembeckiego. Chodzi o teren o powierzchni około 1,5 ha, który ma zostać sprzedany w przyszłym roku. Wcześniej zbyć go nie można, ponieważ część tego terenu MPK podnajmuje innej firmie. - Jesteśmy związani z nią umową - tłumaczy Pomianek. Po sprzedaży pierwszej z działek pod młotek pójdą kolejne. - Szacujemy, że najpóźniej do 2015 przenosiny zostaną zakończone - słyszymy w MPK. Dlaczego potrwa to tak długo? - Wspomniałem już o przygotowaniu terenów na parkingi dla autobusów. Oprócz tego potrzebne będzie m.in. także wybudowanie hali obsługi i na końcu jakiegoś biurowca. Tego nie zrobi się w kilka miesięcy - przekonuje szef MPK.

KOMENTARZ

Ten rok jest bardzo ważny dla rzeszowskiego MPK. Firma od stycznia jest samodzielna i sama musi troszczyć się o swoją kondycję. W tym roku wreszcie policzono pasażerów, którzy korzystają z podmiejskich kursów. Wiadomo, ilu z nich korzysta z ulg i jeździ za darmo. Podjęto też decyzję o sprzedaży jednej bazy. Te wszystkie działania cieszą. Powstaje jednak pytanie, dlaczego wystartowały dopiero teraz. Przecież kursy podmiejskie nie stały się nierentowne od tego roku. Problem dwóch baz także istniał od dawna. Gdyby działania zostały zainicjowane przed kilku laty, kondycja miejskiego przewoźnika byłaby lepsza. A tak na lepsze czasy MPK będziemy musieli zaczekać kilka lat.

Artur Gernand

Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów



2015 ... wspolczue mieszkancom 'teczowego' osiedla przez najblizsze 7 lat...
Biurowiec ? hehe
Absurdy w rzeszowskim MPK

Aby kupić w rzeszowskim MPK bilet miesięczny na daną trasę, potrzebne jest zdjęcie, dokument poświadczający zameldowanie i zaświadczenie z pracy, szkoły czy przedszkola, do którego chcemy dojechać. Ale to nie wszystko. Bo jeśli ktoś chciałby jeździć na tej trasie jeden lub dwa przystanki dalej, musi wystąpić o specjalną zgodę do dyrektora. Niewiarygodne? A jednak prawdziwe
Przekonałam się o tym na własnej skórze. Dojeżdżam ze Słociny do pracy w centrum Rzeszowa. Syn chodzi do przedszkola między moją pracą a domem babci, która odbiera go po południu. Mieszka przystanek dalej, na tej samej trasie.

Aby nie mieć kłopotów z dojazdem MPK, postanowiłam od stycznia wykupić dla siebie i dziecka bilety miesięczne: z naszego domu do domu babci. Na przystanku, na którym wsiadam rano, nie ma kiosku, gdzie można byłoby kupić bilety, a te u kierowcy są sporo droższe. Nie zawsze pamiętam, by mieć wystarczający ich zapas w portfelu.

Okazało się, że w Rzeszowie można kupić bilet miesięczny, ale tylko od miejsca zamieszkania do miejsca pracy, a w przypadku dziecka - przedszkola. No i żeby kupić taki bilet, trzeba mieć zaświadczenie z pracy (o zatrudnieniu) oraz z przedszkola (o tym, że dziecko tam uczęszcza). Dowiedziałam się o tym w punkcie obsługi klienta. Poinformowano mnie tam także, że jeśli chcę mieć bilet na całą interesującą mnie trasę, muszę otrzymać na to indywidualną zgodę dyrektora.

Nic tylko trzeba napisać podanie z uzasadnieniem swojej prośby do dyrektora i zawieźć je na Trembeckiego (czynne od godz. 7 do 15). Inna możliwość? - Może pani kupić bilety sieciowe - poinformowała mnie grzecznie pani w punkcie przy ul. Lisa-Kuli. No tak, tylko że są sporo droższe, zwłaszcza gdy trzeba kupić dwa, a ja przecież chcę jeździć tylko jednym autobusem.

Wszystko to wydało mi się rodem z filmów Barei. Uwielbiam je na ekranie telewizora, w codziennym życiu - już nie.

O tym, że obowiązujące w Rzeszowie zasady są - delikatnie mówiąc - nietypowe, przekonałam się, dzwoniąc do Olsztyna i Lublina. W każdym z tych miast bez większych problemów można kupić bilet na jedną linię.

- I jeździć wszystkimi autobusami, których trasy się pokrywają - informuje Stanisław Wojnarowicz, rzecznik lubelskiego MPK.

- Żadnych zaświadczeń nie trzeba? Ani specjalnych podań? - dopytuję, nie mogąc uwierzyć, że MPK może aż tak nie chcieć utrudniać życia pasażerom.

- Taki bilet może kupić każdy, kto chce, bez żadnych zaświadczeń - zapewnia rzecznik.

W Lublinie bilet miesięczny imienny od pętli do pętli kosztuje 52 zł. Dla porównania w Rzeszowie - za miesięczny trasowany zapłacimy 68 zł.

Dlaczego to co łatwe i możliwe w innych miastach, w Rzeszowie musi być tak skomplikowane? Jak tłumaczy Wiesław Pomianek, dyrektor rzeszowskiego MPK, to, że u nas bilety miesięczne uprawniają do jazdy tylko od miejsca zamieszkania do pracy (szkoły, przedszkola) wynika z uchwały rady miasta. - Obowiązuje od kilkunastu lat. To społeczna decyzja, powinienem ją szanować. Od ręki wydaję zgodę ja albo mój zastępca na wydłużenie trasy, ale muszę mieć ewidencję takich przypadków, bo postępując prospołecznie, łamię uchwałę miasta - argumentuje Pomianek. Twierdzi, że rocznie wydaje takich pozwoleń kilkanaście. Najczęściej dotyczą osób, które każdego dnia po pracy dojeżdżają np. do chorych rodziców w innych częściach miasta.

Czy nie prościej byłoby znieść ograniczenia albo wprowadzić jeszcze jedną ofertę biletu? Dyrektor upiera się, że im prostsza tabela cen, tym lepsza, ale obiecuje przedstawić taką propozycję radzie miasta, która musi wydać na to zgodę.

- Taki bilet będzie musiał być droższy. Zobaczymy, ile osób zechce z niego korzystać - mówi dyrektor Pomianek, sugerując, że zainteresowanie nietypowymi biletami nie jest duże.

Ale może też zaskoczyć, bo taki bilet kupimy bez dodatkowych utrudnień: bez biegania na Trembeckiego z podaniem do dyrektora i bez pobierania zaświadczeń z pracy czy szkoły.

http://miasta.gazeta.pl/r...62,3827094.html
---------------------------------------------------------------
w inny miastach jest taniej i jest wieksza oferta i gama biletow oraz schemat
jest ucywilizowany nie to co unas bo tam jest konkurencja ktora tylko czycha
na wpadke przeciwnika!! a unas tego nie ma i sie czuja bezkarnie!! :gaah:
ale to jest chora sytuacja ze aby miec dluzszy bilet na trase trzeba az
podania pisac!! :gaah:
to tylko w polsce mozliwe :gaah:
[Rzeszów] Wyższe pensje, droższe bilety

Średnio po 280 zł podwyżki dostaną pracownicy rzeszowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Konsekwencją tego będzie wzrost cen biletów - mówi Wiesław Pomianek, dyrektor MPK w Rzeszowie.

W piątek związkowcy MPK podpisali porozumienie z szefostwem Rzeszowskiej Gospodarki Komunalnej, spółki miejskiej, w skład której wchodzi m.in. MPK. Z kierownictwem RGK wcześniej weszli w spór zbiorowy. Związkowcy najpierw domagali się 18 proc. podwyżek, potem zeszli do 16 proc. Zarząd RGK zapowiadał, że pensje w MPK mogą pójść w górę maksymalnie o 3,5 proc. Związkowcy grozili, że w poniedziałek między godziną 4 a 6 na ulice miasta nie wyjadą autobusy, jeżeli ich żądania nie zostaną spełnione.

- Zawieszamy akcję protestacyjną - mówi Piotr Gil, szef Związku Kierowców Autobusów MPK w Rzeszowie. 700 pracowników miejskiego przewoźnika będzie zarabiać teraz o 10 proc. więcej, podobnie jak 150 pracowników Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Rzeszowie, który również wchodzi w skład RGK. Do tej pory średnia pensja w obu spółkach wynosiła około 2800 zł brutto. - Kierowcy takich pieniędzy nie dostawali, bo na średnią składają się również wynagrodzenia kierownictwa MPK, które są nieporównywalne do naszych wypłat. One wynoszą w granicach 1400-1600 zł brutto - przekonuje Gil.

- Nie ugięliśmy się przed żądaniami związkowców. Po prostu chcieliśmy uniknąć chaosu, bo w poniedziałek wiele osób mogłoby nie dojechać do pracy - mówi Krzysztof Biskupski, prezes Rzeszowskiej Gospodarki Komunalnej, i dodaje: - Mamy obiecaną pomoc prezydenta Rzeszowa, który zgodził się na 10 proc. podwyżki.

- Pracownicy muszą więcej zarabiać. Pensje na Podkarpaciu są niskie - twierdzi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

Szacuje się, że wyższe pensje dla pracowników MPK pochłoną rocznie około 5 mln zł. Skąd będą pochodziły pieniądze? Miasto zamierza zwiększyć dopłaty do biletów ulgowych MPK. Dzisiaj daje na nie około 7 mln zł. - To tylko 21,5 proc. Dopłaty mają wynosić teraz 25-26 proc. To i tak mało, bo w innych miastach przekraczają one 30 proc., a np. Częstochowa w 100 proc. dopłaca do biletów ulgowych - twierdzi Michał Białogłowski, przewodniczący zakładowej "Solidarności". Zdaniem Białogłowskiego pieniądze na wyższe pensje dla pracowników MPK będą pochodzić także z dochodów pobocznej działalności przewoźnika.

- Uruchomiliśmy drugą stację paliw przy ul. Trembeckiego, a dotychczasowa przy ul. Lubelskiej będzie czynna przez całą dobę. Dotychczas poboczna działalność przynosiła MPK dochody w granicach 3 mln zł, w tym roku przekroczy 4 mln - uważa Michał Białogłowski.

- Nie jestem zadowolony z tego, jak MPK się gospodaruje. Są też skargi na kierowców, że się spóźniają, że w zimie nie wpuszczają do autobusu pasażerów, którzy marzną na przystankach. Ale pracownicy muszą więcej zarabiać - twierdzi Tadeusz Ferenc.

Na zarzut związkowców, że miasto za mało dopłaca do biletów ulgowych, prezydent Rzeszowa ma gotową odpowiedź: - MPK nie jest firmą związkowców. To spółka miejska, czyli Ferenca, pana, Pomianka czy zwykłego pasażera. Dając większe dopłaty, trzeba wydrzeć pieniądze z kieszeni podatnika.

Bilety i tak mają podrożeć, choć zgodę na to będzie musiała wyrazić rzeszowska rada miasta. Wiesław Pomianek, dyrektor MPK, mówi, że wyższe ceny biletów mogą być wprowadzone najwcześniej we wrześniu. Bilet normalny zdrożeje z 2,10 zł na 2,20; dla uczniów z 1,15 zł na 1,25; dla studentów z 1,05 zł na 1,10. O 20 zł ma także podrożeć bilet semestralny, który dzisiaj kosztuje 200 zł. Pomianek głowi się też, skąd wziąć 1,5 mln zł na wyrównanie pensji pracownikom od początku roku.

Szef MPK zaznacza, że pasażerowie nie będą tylko narzekać. - W tym roku kupimy osiem nowych dużych autobusów i pięć małych - mówi Pomianek.

Piotr Gil: - Kierowcy muszą więcej zarabiać, bo dojdzie do takiej sytuacji, że nie będzie miał kto jeździć. W wielu miastach brakuje kierowców, ponieważ wyjechali za granicę. Dobrze, że nasz dyrektor ma jeszcze w szufladzie 20 podań o pracę.

Lekiem na rozwiązanie problemów MPK mogłaby być prywatyzacja firmy, ale jej przeciwnikiem jest sam Tadeusz Ferenc. - Są prywaciarze, którzy chcą przejąć najbardziej dochodowe linie. Na to się nie zgodzimy, przynajmniej nie za mojej kadencji - mówi prezydent Rzeszowa.

Konkurencja dla MPK może się pojawić już w przyszłym roku, bo wtedy przewoźnik zostanie wyłączony ze struktur RGK i stanie się samodzielną spółką, podobnie jak MZBM i Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Rzeszowie. Do tej pory MPK było najmniej dochodową spółką. Jej straty pokrywały zyski z pozostałych firm.
1) Od godz. 12.00 do odwołania (ok. godz. 19.00) zawiesza się kursy linii nr: - 0,15,29,39,40,41,42


0 nie będzie kursować :D to chyba podstawowa linia miejska, ale cóż jedzie głównie ulicami które będą zamknięte. 40,41,42 ? dziwne. Znowu MPK będzie płacić karę Auchan, czy po prostu hipermarket stwierdził, że w tym czasie i tak ludzie będą woleli zobaczyć TDP niż iść na zakupy. Swoją drogą 42? mogło teoretycznie kursować, ale nie byłoby to opłacalne.
Od godz. 12.00 do odwołania (ok.godz.19.00) autobusy linii nr:
- 3,23,33 kursować będą przez ul. Dąbrowskiego, ul. Langiewicza do pętli na ul. W. Stwosza
- 10,30,34,36,43 kursować będą przez ul. Dąbrowskiego. Ul. Langiewicza, ul. Witosa i dalej zgodnie z przebiegiem linii do przystanków końcowych
- 9 tylko na trasie ul. Trembeckiego – pętla ul. W. Stwosza


Langiewicza jak nigdy będzie jeździć jak naliczyłem 11 linii, boję się jak bedzie z jej przepustowością gdy dojdą jeszcze normalne samochody może być ciężko. Ciekawe w którym miejscu będą wjeżdżać na tą Langiewicza. 34 w sumie będzie miało trasę jak 17, więc po co dwa takie same autobusy. Tak samo 9, będzie chyba tylko jeździć by.. jeździć, bo sądzę, że nie wielu będzie pasażerów z pętli na Stwosza do Trembeckiego. Zresztą będą tamtędy jeździć 28 i 37. Mogli zawieścić.
- 16 kursować będą ul. L. Czarnego, ul. Bohaterów X Sudeckiej Dywizji Piechoty, ul. Powstańców Warszawy, ul. Bat. Chłopskich do ul. Przemysłowej
- 17 kursować będą przez ul. Aleja Niepodległości, ul. Rejtana, ul. Powstańców W-wy, ul. Dąbrowskiego, ul. Langiewicza do pętli na ul. W. Stwosza


16 fajna trasa, 17 to pewnie w ogólnie nie będzie miała jak wyjechać spod szpitala jak będzie Lwowską peleton przejeżdżał.
- 28,37 kursować będą od ul. Trembeckiego przez ul. Okulickiego, ul. Langiewicza do ul. Dąbrowskiego i dalej trasą bez zmian


Znowu langiewicza hehe
- 6,13,18 kursować będą przez ul. Powstańców Warszawy, ul. Bat. Chłopskich, ul. Witosa i dalej zgodnie z przebiegiem linii do przystanków końcowych


Trasa, fajna i teoretycznie dość szybka, ale pasażerów pewnie wielu nie bedzie. Na odcinku od Bat chłopskich do Okulickiego to raczej wiele osób nie wsiądzie, bo tam mało kto mieszka, zresztą ludzie nie przyzwyczajeni, że tam coś jeździ.

Od godz.12.00 do odwołania (ok. godz. 19.00) autobusy niżej wymienionych linii kursować będą:
- 5 tylko na trasie Matysówka – ul. Powstańców Warszawy (Stacja BP)
- 8 tylko na trasie Biała – ul .Powstańców Warszawy (Stacja BP)
- 11 tylko na trasie ul. Księżycowa (Załęże) przez ul. Ciepłowniczą do ul. Trembeckiego
- 12 tylko na trasie Budziwój – ul. Powstańców Warszawy (Stacja BP)
- 22 tylko na trasie Świlcza – ul. Krakowska rondo
- 35 tylko na trasie Kielanówka – pętla ul. W. Stwosza


Chyba najbardziej sesnowne rozwiązanie, tylko jak ludzie spod Rzeszowa nie będą mogli nimi dojechać do centrum to zapewne wybiorą samochód. Tylko 11 dziwnie, że do Trembeckiego, mogli choć pod rondo JP II podciągnąć, bo tak to bez sensu.
Od godz. 14.00 do odwołania (ok. godz.19.00) zawiesza się kursy linii: - 1,4,19


Tu się właśnie dziwie, że aż do 19 to chyba z rozpędu napisali, ale myśle, że zaraz jak peleton przejedzie Lwowską, piłsudskiego to te linie ruszą.
Od godz. 14.00 do odwołania (ok. godz.19.00) autobusy linii nr: - 2,7,14,20,21,25,26,27,38,L kursować będą tylko do ronda im. Jana Pawła II (przystanki początkowe przy ul. Lubelskiej (szpital) i ul. Warszawskiej (Zespół Szkół Spożywczych)

Bardowskiego się nam przeniesie w okolice ronda JP II, szkoda, że na Marszałkowskiej nie ma gdzie zawrócić, bo mogłyby dojeżdżać przystanek dalej.

Linie: - 24,32 kursują bez zmian

Wiadomo, bo i co mają zmieniać

Ogólnie większość autobusów będzie omijać swoje trasy przez Dąbrowskiego, Langiewicza lub po prostu przez południową obwodnicę. Wg mnie więcej lini powinno omijać centrum przez płn obwodnicę, ciepłowniczą, maczka wyzwolenia, okulickiego. Będzie tam jeździła tylko 11 i to jeszcze do Trembeckiego (bez sensu), przedwiduję nie więcej niż kilku pasażerów na kurs.
Najbardziej dziwi mnie, że przez takie ulice jak Piłsudskiego i Rejtana (od Kopisto do Lwowskiej nic nie będzie jeździć) będzie kurosować niewiele autobusów. Sytuacja krytyczna może być w 19, która razem z 1 i 4 jako jedyne będą jeździć ul. Piłsudskiego od 12 do 14, a potem wcale.

Uff to tyle co sądzę
Szanowny Panie

Oto moja pomoc - do wyboru do koloru
Teraz to Pan ma wybór - prawda?

Firmy :

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 1
Nazwa : ACTIVUS
Nazwa Pelna: Activus Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe
Forma prawna : Spółka z o.o.
Miasto : 91-222 Łódź
Ulica : Szczecińska 33
Osoba do kontaktu : Henryk Nędzi
Wojewodztwo : łódzkie
Kraj : POLAND
Telefon : (42)652-58-52
Fax :
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=7732
Opis :
Przedsiębiorstwo PPUH "ACTIVUS" zostało założone w 1989 roku. Od początku
swej działalności specjalizuje się w dostawie, montażu i serwisie
profesjonalnych urządzeń gastronomicznych. Prowadzi również działalność
projektową w tym zakresie. Od 1999 firma posiada swoją własną siedzibę w
Łodzi przy ul.Szczecińskiej 33. Znajduje się tam magazyn, serwis centralny,
sale szkoleniową oraz ekspozycje o powierzchni ponad 300 metrów
kwadratowych.
Godz. otwarcia

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 2
Nazwa : DOM LUX
Nazwa Pelna: DOM-LUX
Forma prawna : Firma Prywatna
Miasto : 66-400 Gorzów Wielkopolski
Ulica : Wawrów 18B
Osoba do kontaktu : Jacek Paśkiewicz
Wojewodztwo : lubuskie
Kraj : POLAND
Telefon : (95) 728 81 90
Fax :(95) 728 81 90
Komorka :501140142

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=12907
Opis :
Firma działa na rynku gorzowskim od ponad 10 lat. W początkowym etapie
działalności oferowaliśmy swoim Klientom sprzęt AGD.
W chwili obecnej na powierzchni ponad 200m2 eksponujemy ponad 200 urządzeń,
proponując kompleksowe wyposażenie barów, stołówek czy restauracji.
Wyposażamy również we wszystko co niezbędne sklepiki, sklepy oraz
supermarkety oferując urządzenia zarówno nowe jak i używane.
Zapewniamy fachową obsługę, doradztwo oraz serwis gwarancyjny i
pogwarancyjny na sprzedawane przez nas produkty.
Godz. otwarcia    Pn-Pt od 09:00 do 17:00

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 3
Nazwa : HAND SPOL
Nazwa Pelna: Hand Spol Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego
Forma prawna : Spółka Jawna
Miasto : 85-738 Bydgoszcz
Ulica : Szajnochy 3
Osoba do kontaktu : Piotr Lewandowski
Wojewodztwo : kujawsko-pomorskie
Kraj : POLAND
Telefon : (52) 345 25 64
Fax :(52) 342 99 20
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=13928
Opis :
Firma HAND-SPOL od 1989 roku zaopatruje klientów w kraju i za granicą w
maszyny i urządzenia masarskie, gastronomiczne, chłodnicze i klimatyzacyjne.
Postawione zadania realizujemy kompleksowo - od projektu technologicznego,
poprzez dostawę, montaż, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, do zaopatrzenia
w części zamienne i materiały eksploatacyjne.

ODDZIAŁ:

OLSZTYN, ul. Wyszyńskiego 1
tel./fax 089/533 80 14
Godz. otwarcia

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 4
Nazwa : KROMET SPOMASZ
Nazwa Pelna: KROMET SPOMASZ FABRYKA MASZYN I URZĄDZEŃ GASTRONOMICZNYCH
Forma prawna : Przedsiębiorstwo Państwowe
Miasto : 66-600 Krosno Odrzańskie
Ulica : Pocztowa 30
Osoba do kontaktu : Rafalski Rafał
Wojewodztwo : lubuskie
Kraj : POLAND
Telefon : (68) 383 52 67, 383 53 24
Fax :(68) 383 54 58
Komorka :603933112

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=568
Opis :
Produkcja maszyn i urządzeń na wyposażenie zakładów gastronomicznych:
- patelnie elektryczne i gazowe,
- rożny elektryczne i gazowe do kurczaków,
- kuchnie gastronomiczne elektryczne, gazowe, ceramiczne i indukcyjne,
- piekarniki do pieczenia pizzy,
- piekarniki gazowe, elektryczne, elektryczne z termoobiegiem,
- frytkownice elektryczne i gazowe,
- smażalniki pączków, ryb, precli,
- wyparzacze elektryczne,
- kompletne ciągi gastronomiczne o module 700 i 900,
- opiekacze elektryczne i gazowe,
- wyposażenie zaplecza kuchennego jak stoły, regały, zlewozmywaki, okapy z
filtrami,
- grosy elektryczne i gazowe,
- taborety podgrzewacze elektryczne i gazowe,
- kotły warzelne,
- płyty grillowe elektryczne i gazowe,
- ruchome urządzenia gastronomiczne
- bemary.
ZAPEWNIAMY SERWIS GWARANCYJNY I POGWARANCYJNY, ORAZ KOMPLETY CZĘŚCI
ZAMIENNYCH DO WSZYSTKICH PRODUKOWANYCH PRZEZ NAS WYROBÓW
Godz. otwarcia

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 5
Nazwa : ULM NEU ULM
Nazwa Pelna: ULM NEU ULM Urządzenia Dla Gastronomii
Forma prawna : Firma Prywatna
Miasto : 65-001 Zielona Góra
Ulica : Lotników 6
Osoba do kontaktu : Krzysztof Ignatowicz
Wojewodztwo : lubuskie
Kraj : POLAND
Telefon : (68) 325 59 61
Fax :
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=4770
Opis :
Firma ULM NEU ULM zajmuje się od 1991 roku kompleksowym wyposażeniem nowych
i modernizowanych obiektów zbiorowego żywienia, kuchni szpitalnych, barów,
kawiarń, restauracji, fast food, hoteli oraz sklepów w profesjonalny sprzęt
kuchenny, chłodniczy, meble ze stali nierdzewnej, ciągi wydawcze, okapy,
zmywalnie oraz galanterię kuchenną (garki, misy, dzbanki, sztućce, pojemniki
funkcjonalne, chochle, tace itp
Godz. otwarcia

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 6
Nazwa : UNITECHNIKA ZDRÓJ
Nazwa Pelna: Unitechnika Zdrój
Forma prawna : Spółka z o.o.
Miasto : 57-320 Polanica Zdrój
Ulica : Kryniczna 5
Osoba do kontaktu : Pani Grażyna Oczepa-wójcik
Wojewodztwo : dolnośląskie
Kraj : POLAND
Telefon : (74) 867 77 94
Fax :
Komorka :602177838

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=9198
Opis :
Firma "UNITECHNIKA - ZDRÓJ" Sp. z o.o powstała w 1998 roku. Specjalizuje się
w kompleksowym wyposażaniu zapleczy gastronomicznych w maszyny i urządzenia.
Firma nasza, to również jeden z największych dystrybutorów chemii
profesjonalnej dla obiektów gastronomicznych i turystycznych na terenie
Dolnego Śląska.
Godz. otwarcia

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 7
Nazwa : ANPA
Nazwa Pelna: ANPA
Forma prawna : Spółka Cywilna
Miasto : 04-525 Warszawa
Ulica : Działowa 8
Osoba do kontaktu :
Wojewodztwo : mazowieckie
Kraj : POLAND
Telefon : (022) 8121418
Fax :
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=5527
Opis :
Firma ANPA s.c. istnieje od 1978 roku, w branży maszyn dla przemysłu
spożywczego działa od 1991. Podstawowy zakres oferowanych maszyn i urządzeń
to:

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 8
Nazwa : EUROGAST
Nazwa Pelna: Eurogast
Forma prawna : Inna
Miasto : 05-080 Izabelin
Ulica : Mościska 8A
Osoba do kontaktu :
Wojewodztwo : mazowieckie
Kraj : POLAND
Telefon : (022) 752 25 18
Fax :
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=3918
Opis :
EUROGAST - importer urządzeń gastronomicznych

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 9
Nazwa : EWMAR
Nazwa Pelna: Ewmar
Forma prawna : Inna
Miasto : 87-300 Grudziądz
Ulica : Władysława IV 6
Osoba do kontaktu :
Wojewodztwo : kujawsko-pomorskie
Kraj : POLAND
Telefon : (56) 462 48 36
Fax :(56) 461 02 55
Komorka :601 625 436

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=17626
Opis :
Piece cukiernicze,piekarnicze,piece do pizzy,komory gazowe

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 10
Nazwa : GAST
Nazwa Pelna: GAST
Forma prawna : Spółka Cywilna
Miasto : 70-485 Szczecin
Ulica : Królowej Korony Polskiej 25
Osoba do kontaktu : Jerzy Hierowski
Wojewodztwo : zachodniopomorskie
Kraj : POLAND
Telefon : (91) 488 29 79
Fax :
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=6838
Opis :
URZĄDZENIA GASTRONOMICZNE: SKUP SPRZEDAŻ I KOMIS, URZĄDZENIA PRALNICZE,
BIURO RACHUNKOWE.

---------------------------------------------------------------------------­-
----
Lp. 11
Nazwa : GASTRO GAL
Nazwa Pelna: Gastro Gal
Forma prawna : Firma Prywatna
Miasto : 35-234 Rzeszów
Ulica : Trembeckiego 11
Osoba do kontaktu : Dariusz Kuśnierz
Wojewodztwo : podkarpackie
Kraj : POLAND
Telefon : (17) 860 25 90, 860 25 91
Fax :(17) 863 23 41
Komorka :

Zindeksowana w Cyberbiznesie : http://www.cyberbiznes.pl/firmy.php3?id=15548
Opis :
Salon Ekspozycyjny - wyposażenie sklepów, chłodnictwo, cattering,
profesjonalna chemia dla gastronomii i zakładów przemysłu spożywczego. Firma
specjalizuje się w kompleksowym wyposażeniu punktów zbiorowego żywienia w
profesjonalne urządzenia gastronomiczne oraz meble technologiczne i sprzęty
kuchenne ze stali nierdzewnej. W swojej ofercie proponuje sprzęt produkcji
krajowej: KROMET, LOZAMET, JUKA, DORA, MaGa, MACHOWSKI, WARMA, NAKŁO oraz
urządzenia czołowych producentów europejskich: DIHR, FRYLAND, BREMA, UNOX,
GGF, WINTERHALTEN, RATIONAL, MONTI, FABY, ROLLER GRILL, GAYC, ROBOT COUPE,
FETCO, SAECO, ANIMO, SIRMAN, MUSSANA, Dr.WEIGERT, BLANCO ULTRA POWER,
FISKARS. Oferuje również: doradztwo techniczne przy wyborze urządzeń,
projekt technologiczny, dostawę urządzeń, montaż urządzeń oraz ich
uruchomienie, szkolenie personelu. Firma zapewnia serwis gwarancyjny i
pogwarancyjny (również dla urządzeń sprzedawanych w komisie). Dodatkowo,
szeroka oferta wyposażenia sal konsumpcyjnych, barów i zaplecza kuchennego w
sprzęt, akcesoria i przyrządy ze stali nierdzewnej. Możliwość zabudowy
meblami drewnianymi wg projektów powierzonych lub własnych; szycie obrusów,
serwet i serwetek w wymiarach ...

więcej »

Pierwszy chętny do prywatyzacji MPK

Do rzeszowskiego ratusza dotarła w poniedziałek pierwsza pisemna oferta dotycząca prywatyzacji MPK. Złożyła ją firma, która obsługuje już miejską komunikację w Warszawie i Tczewie. Władze miasta chcą powołać Zarząd Transportu Miejskiego, który będzie ogłaszał przetargi na obsługę poszczególnych linii
We wtorek w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Rzeszowie referendum, w którym pracownicy - pod swoimi nazwiskami - mają się wypowiedzieć, czy zadawala ich 10-procentowa podwyżka (w skali roku), czy też nie. Jeśli nie, rozpocznie się bezterminowy strajk. Związki żądają 20-procentowej podwyżki. Autobusy już w jednym dniu w ubiegłym tygodniu nie wyjechały na ulice. Miasto nie zdołało wtedy załatwić komunikacji miejskiej.

Tymczasem w ratuszu w poniedziałek analizowana była oferta, którą miasto otrzymało od firmy Veolia. W piśmie skierowanym do prezydenta firma wyraziła zainteresowanie prywatyzacją naszego MPK lub - w przypadku podjęcia decyzji o ogłoszeniu przetargu na obsługę linii komunikacji miejskiej - gotowość do wzięcia w nim udziału.

- Wcześniej przedstawiciele firmy rozmawiali na ten temat z prezydentem, ale to pierwsza oficjalna oferta pisemna w tej sprawie. Na razie o prywatyzacji całego MPK nie ma mowy, ale będziemy się zastanawiać nad przetargiem dotyczącym niektórych linii. Zapewne w pierwszej kolejności tych nierentownych, ale oczywiste jest, że to będzie podlegać jeszcze gruntownej analizie. Trudno sobie przecież wyobrazić, że jakikolwiek kontrahent zechce angażować się w zupełnie nierentowny interes - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta.

Sam prezydent Tadeusz Ferenc zawsze powtarzał, że jest za utrzymaniem przedsiębiorstwa w publicznych rękach. Wczoraj powiedział "Gazecie": - W warunkach, w których ciągle jesteśmy pod pręgierzem, w których związkowcy nie przyjmują nawet własnych propozycji, chyba nie ma innego wyjścia jak doprowadzenie do sytuacji, w której na rynku miejskim pojawi się kilku przewoźników.

Prezydent, wspominając o nieprzyjmowaniu przez związkowców propozycji, mówi o wydarzeniach z ubiegłej środy. Wtedy na spotkaniu z załogą padła propozycja 10-procentowej podwyżki. - Propozycja padła wtedy z sali, od któregoś ze związkowców. Ja powiedziałem, że tyle możemy dać. Wszyscy na to przystali - przypomina prezydent. W ostatni piątek związkowcy uznali jednak, że to za mało. I zdecydowali o przeprowadzeniu we wtorek referendum.

W cieniu tej walki toczą się rozmowy o prywatyzacji.

- Spotkałem się z waszym prezydentem w ubiegłym tygodniu. Rozmawialiśmy o obecnej sytuacji w rzeszowskim MPK. Efektem tych rozmów jest nasza pisemna oferta. Na razie o szczegółach trudno mówić. Poczekamy, co na naszą propozycję odpowie miasto - mówi Tomasz Rochowicz, dyrektor generalny Veolii.

Veolia to duża firma transportowa. Obsługuje część komunikacji miejskiej w Warszawie, gdzie istnieje od ośmiu lat. Ma też komunikację miejską w Tczewie. W ubiegłym roku próbowała wejść do Kielc, ale nie udało się. Dodatkowo Veolia prywatyzowała też PKS-y, w tym pięć na terenie województwa podkarpackiego (Łańcut, Sędziszów Młp., Mielec, Brzozów, Sanok).

Ratusz jeszcze nie wie, które linie można by wydzierżawić do obsługi zewnętrznemu przewoźnikowi. Wiadomo, że najmniej rentowne są linie podmiejskie. - A wśród nich te, na których jest duża konkurencja. Najgorzej jest na liniach w kierunku Boguchwały, Krasnego i Świlczy. Lepsza jest sytuacja w kierunku Trzebowniska - mówi Wiesław Pomianek, dyrektor rzeszowskiego MPK.

Miasto chce jak najszybciej powołać odrębną jednostkę, która zajęłaby się organizacją transportu miejskiego - Zarząd Transportu Miejskiego. Takie rozwiązanie podpowiadał kilka dni temu w "Gazecie" Adam Fularz, doktorant PAN, specjalizujący się w reformach rynków transportowych. Chodzi o to, że taka jednostka m.in. organizowałaby przetargi na obsługę poszczególnych linii. - Zleciłem już przygotowanie projektu uchwały w tej sprawie - mówi prezydent Ferenc.

Sprawa ma trafić na sesję rady miasta przed wakacjami albo tuż po przerwie letniej.



W kierunku Trzebowniska to się niekiedy nie idzie zmieścić do autobusu. Czasem jak musiałem jechać na Lubelską, to gdy nie jechała chociaż deskorolka, jeździło się na glonojada (to tak na marginesie).

Wracając do ogólnej idei prywatyzacji. Zweryfikowałem swoje poglądy i uważam, że prywatyzacja MPK nie będzie korzystna. Dlaczego? Bo komunikacja to nie jest tylko i wyłącznie biznes. Transport zbiorowy pełni funkcję społeczną i należy mieć nad nim kontrolę.

Bardzo korzystny jest pomysł powołania rzeszowskiego ZTM. W końcu komunikacją zajmie się instytucja, która nie będzie miała na względzie autobusów, kierowców, warsztatów. Będzie zajmować się organizacją. Rozdzielenie przewozów od organizacji to podstawa zdrowego systemu.

MPK nie należy prywatyzować. Nawet w miastach, gdzie istnieje duża konkurencja w realizacji przewozów, miejskie przedsiębiorstwa dominują. W Gdyni, znanej z doskonałej organizacji komunikacji, jej podstawę stanowią 3 firmy miejskie: PKM, PKA, PKT (to ostatnie to 100% przewozów trolejbusowych). W Warszawie dominuje MZA (autobusy) i TW (tramwaje). Prywaciarze, tacy jak PKS Grodzisk Mazowiecki, Mobilis, ITS Michalczewski to mniejszość. Dzięki temu zachowany jest społeczny charakter komunikacji; miejski przewoźnik wyznacza pewne standardy i jest dostępny na zawołanie miasta, począwszy od codziennej obsługi komunikacji (obowiązek samorządów), przez obsługę imprez masowych, po drobne rzeczy jak dni transportu publicznego.

Nawet tak duże ucięcie przewozów, jak 50%, i rozpisanie przetargów na obsługę linii przez (prawdopodobnie) prywatnych przewoźników, przyniesie pewne korzyści. To dla nas szansa na uzdrowienie transportu publicznego. MPK uwala się na tyle, żeby pozbyć się "uschniętych gałęzi" w postaci rozbudowanego aparatu biurowego, skrajnie przestarzałego taboru i jednej z baz.

Ja to widzę tak. W MPK zachować to, co najlepsze (baza na Lubelskiej, zbyt mała by pomieścić obecnie wszystkie autobusy, ale odpowiednia po ucięciu przewozów), tabor, powiedzmy z lat 1992-2008. Bazę się dostosowuje do obsługi wszystkiego co pozostało organizując zaplecze (np. z Trembeckiego). Bazę na Trembeckiego likwiduje się w całości. ZTM, w zależności od potrzeb, organizuje przetarg(i) na obsługę linii, aby uzupełnić ucięte MPK, w którym zwycięża najlepszy oferent. MPK zostaje jednym z przewoźników, nie ma dostępu do ogranizacji transportu (tak jak ma to miejsce teraz, co jest skrajnie niezdrowe).
[SZCZECIN]
2,20 zł zapłacimy za bilet 20-minutowy, 3,40 za godzinny. Kiedy? Być może od 1 kwietnia. Wcześniej podwyżkę muszą zaakceptować radni.
Podwyżka ma wynieść średnio 15 proc. Podstawowe bilety miałyby podrożeć:
? 20-minutowy - z 1,90 zł do 2,20 zł
60-minutowy - z 2,90 zł do 3,40 zł
? 2-godzinny (oraz 20 min na linie pospieszne) - z 3,80 zł do 4,40 zł.
Z wyliczeń wynika, że o ile zwykły bilet 20-minutowy ma zdrożeć o 15 proc., to 50 gr więcej płacone za bilet godzinny stanowi ponad 17 proc. Nieco łagodniej mają być potraktowane kieszenie pasażerów kupujących bilety okresowe.
Miesięczny na jedną linię ma podrożeć z 52 do 60 zł, a na sieć linii zwykłych z 73 na 84 zł. W obu wypadkach podwyżka wynosi 15 proc. Jednak miesięczny na jedną linię pospieszną miałby kosztować po podwyżce 90 zł (teraz 82), więc wzrost byłby mniejszy niż 10 proc. obecnej ceny.
- Bilety nie drożały od pięciu lat - tłumaczy Włodzimierz Szarafiński, zastępca dyrektora ZDiTM. - W tym czasie inflacja wyniosła około 10 proc. a ceny paliwa wzrosły jeszcze bardziej.
Obecnie obowiązująca taryfa biletowa wprowadzona została w lutym 2002 r. W minionych latach Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego opracowywał kilka koncepcji podwyżek cen biletów. Były także pomysły, aby odejść od biletów czasowych i przywrócić jednorazowe. Żadnego wariantu nie wprowadzono. Tym razem podwyżka wydaje się nieodwołalna.
- Zapisana została w projekcie budżetu, opracowanym jeszcze za prezydentury Mariana Jurczyka, wzrost dochodów ze sprzedaży droższych biletów jest też ujęty w planie finansowym ZDiTM na ten rok - mówi Szarafiński. - Według naszych szacunków wzrost dochodów z tytułu wyższych cen biletów powinien wynieść 4,5 mln zł.
Biorąc pod uwagę, że dotychczas miasto sprzedawało bilety za ok. 80 mln zł rocznie, to wzrost dochodów stanowi ledwie nieco ponad 5,5 proc. Zwiększone przychody nie rekompensują więc wysokości podwyżki. Dlaczego?
- Bo zwykle jest tak, że każda podwyżka na początku skutkuje zmniejszeniem liczby pasażerów - wyjaśnia Szarafiński. - Dopiero z czasem wracają.
Przed projektem zmiany taryfy jeszcze dość długa droga legislacyjna. Muszą go przede wszystkim zatwierdzić rajcy miejscy, a ci jeszcze koncepcji nowych cen nie widzieli.
- Być może podwyżki są uzasadnione, ale gdy będziemy mieli prezentowaną nową taryfę, chcielibyśmy usłyszeć, jakie jeszcze ZDiTM ma pomysły na zwiększenie efektywności komunikacji miejskiej - mówi Andrzej Mickiewicz z Komisji Gospodarki Komunalnej. - Czy zarzucono pomysł wprowadzenia konduktorów do autobusów i tramwajów, który - zdaniem szefów spółek autobusowych - miał spowodować zwiększone wpływy z biletów. Podnoszenie cen - jakkolwiek uzasadnione, choćby inflacją czy cenami paliwa, jest najprostszym zabiegiem.


[RADOM]
Od lutego przestaje kursować "jotka", po feriach zimowych wraca, zawieszone od kilku miesięcy G. Trwają rozmowy w sprawie współfinansowania innego autobusu podmiejskiego - D.
1 lutego zawieszona zostanie linia J. Przeciwko likwidacji połączenia protestuje prawie 300 mieszkańców Jedlni Letnisko.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług MPK, samochody są w dobrym stanie technicznym, nie spóźniają się. W przeciwieństwie do autobusów prywatnego przewoźnika, u którego podczas ubiegłorocznej zimy drzwi się nie domykały, nie mówiąc już o innych problemach. "Jotka" jeździ do Jedlni od 30 lat i chcemy, żeby tak było dalej - mówi pani Elżbieta, mieszkanka Jedlni Letnisko. Ona i jej sąsiedzi wystosowali pismo do MPK, wójta i starosty. Chcą utrzymania połączenia, ale okazuje się, że jest to niemożliwe.
- My nie możemy dokładać ani złotówki do przewozów w innych gminach. Możemy wyjść na zero, ale dokładać nie. Każda gmina realizuje to zadanie własnymi siłami - wyjaśnia Tadeusz Socha, prezes MPK. Utrzymanie linii J byłoby możliwe, gdyby władze gminy Jedlnia Letnisko zdecydowały się dokładać do jej utrzymania. - Rozmawialiśmy o tym z wójtem Jedlni, powiedział nam, że nie jest zainteresowany naszymi usługami - mówi Socha. - Na jego terenie jeździ prywatny przewoźnik i według wójta on zapewnia transport mieszkańcom gminy - dodaje.
MPK ma za to dobrą wiadomość dla mieszkańców Gozdu. Na trasie pojawią się znowu autobusy linii G. Pierwsze samochody pojadą do Gozdu 15 lutego, zaraz po zakończeniu ferii zimowych. Przedsiębiorstwo zawiesiło linię we wrześniu ub. roku, tłumacząc to tym, że trzeba do niej dokładać. Żeby G nie przynosiło strat, MPK podniesie cenę biletów. Za normalny trzeba będzie teraz zapłacić 2,5 zł (wcześniej kosztował 1,75 zł). Zanim jednak MPK podjęło decyzję o ponownym uruchomieniu G, kontrolerzy przedsiębiorstwa badali frekwencję w autobusach PPKS jeżdżących na tej linii.
- Będziemy chcieli rozmawiać z gminą Gózd na temat współfinansowania linii - mówi Socha. Takie rozmowy prowadzone są także z wójtem gminy Wolanów w sprawie autobusów linii D. - D na pewno będzie jeździło do końca lutego. Mam nadzieję, że do tego czasu dojdziemy do porozumienia z władzami gminy - informuje Socha.


[RZESZÓW]
MPK przygotowuje się do uruchomienia drugiej stacji paliw w swojej bazie przy ul. Trembeckiego. Będzie dostępna dla wszystkich kierowców.
- W budżecie miasta na 2007 rok na potrzeby MPK będzie zarezerwowane 6,9 mln zł. Oprócz tego w grudniu przeznaczyliśmy dodatkowy 1 mln zł - mówi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa. - To duże sumy. Uważam, że MPK powinno szukać oszczędności i dodatkowych dochodów, tak by miasto nie musiało wykładać tak dużych pieniędzy - dodaje Ferenc.
Jednym ze sposobów na dodatkowe dochody miejskiego przewoźnika ma być uruchomienie nowej stacji paliw przy ul. Trembeckiego. Pierwsza stacja paliw MPK funkcjonuje już przy ul. Lubelskiej. Oprócz tego, że przynosi przewoźnikowi dochody, pełni także inną ważną dla miasta funkcję. Dzięki możliwości obniżania na niej cen paliwa prezydent wpływa na obniżenie cen na innych stacjach.
Jak szacuje Wiesław Pomianek, szef MPK, koszt utworzenia nowej stacji to 70-100 tys. zł. Tyle trzeba wydać na zakup nowych urządzeń oraz prace inwestycyjne.
MPK ma dwie bazy: przy ul. Lubelskiej i Trembeckiego. Miasto przewiduje, że w ciągu kilku najbliższych lat ta przy Trembeckiego może zostać sprzedana. Czy wobec tego warto w nią inwestować? - Do czasu sprzedaży na pewno uda się nam odrobić zainwestowane pieniądze - twierdzi Pomianek. - By ta inwestycja nam się zwróciła, musimy sprzedać milion litrów paliwa. Nie powinno być z tym problemów. Na stacji paliw przy Lubelskiej rocznie sprzedajemy 4 mln l - zdradza szef MPK.
Jak zapowiada dyrektor, na nowej stacji kierowcy będą mogli tankować olej napędowy w połowie lutego, a benzynę w marcu.


>